ne radi
 

Luksuzne marke najtalentovanijih modnih dizajnera današnjice

Počnimo od činjenica: lukuzna garderoba je produkt jedne od najuspješnijih industrija, i to na listi od 100 kompanija, koje pored modnoj, pripadaju i tehnološkim, potrošačkim, automobilskim i finansijskim sektorima različitih industrija, pa čak i da niste upoznati sa materijom, ovo bi vam zvučalo dovoljno impresivno.

Prethodne činjenice takodje idu u prilog izjavi iz uvoda – luksuz nije definisan samo i isključivo novcem. Zapravo, svaki od luksuznih modnih brendova koje ćemo nabrojati u nastavku ima bar dve stvari zajedničke: ekstremno talentovanog i kreativnog modnog dizajnera i tradiciju, koja je upravo zahvaljujući dizajnerima i uspjela da potraje decenijama, a u slučaju pojedinih brendova, i viekovima.

Medjutim, pored tradicije, koja teško da je jedini parametar dugovčnosti ovih brendova, ono što ih izdvaja je neverovatna sposobnost da se prilagode današnjem vremenu u trendovima, kulturnim strujanjima, pa čak i da se infiltriraju u urbanu kulturu, sve vreme zadržavajući svoju autentičnost i eksluzivnost, a pritom postaju i deo mape nove i urbane klijentele.

Znajući ono što sad znamo, hajde da pogledamo neke od najpoželjnijih i najlukuznijih modnih brendova na svetu, kao i razloge >koji ih čine grandioznim modnim ikonama našeg vremena.

Lista najluksuznijih modnih brendova i najpoznatiji modni dizajneri koje volimo

Brendovi visoke mode koje ćemo nabrojati pripadaju “krem de la kremu” modnog sveta kao i značajan deo globalne modne industrije čija je sveukupna vrednost procenjena na nevjerovatnih 300 milijardi dolara a evo i koje smo modne brendove i njihove osnivače ovom prilikom izdvojili.

5. Dior – drugo ime za prefinjenost

Poznatiji samo kao Dior, Kristijan Dior je osnovao svoju premium kompaniju kreirajući visoku modu za žene 1946. godine. Kasnije je svoj opus proširio na frakcije za djecu i muškarce, odnosno Baby Dior i Dior Homme. 1947. počinje da proizvodi parfeme, od koji je prvi bio Miss Dior, koji danas spada medju neke od najzvučnijih parfema na svetu.

Dior je bio jedan od prvih kreatora koji je predstavio svoju kolekciju u okviru svog doma, gdje se nalazila i prva zvanična radnja, na adresi Avenija Montanj 30, u Parizu. Njegove legendarne kolekcije Corolle i Huit su od strane čuvenog Harper’s Bazara proglašene za kolekcije godine.

Nakon proširenja na američko tržište, Dior je proširio segmente brenda na šminku i modne dodatke, istovremeno ostajući u samom vrhu ready-to-wear i kolekcija visoke mode, sa procjenjenom vrednošću brenda na 43 milijarde dolara.

4. Gucci – porodično nasljedje za večnost

Kada su u pitanju italijanski modni kreatori, među njima posebno mesto zauzima Gucci, osnovan još u 19. veku kao jedna od najuspješnijih modnih kuća do dana današnjeg. Osnovana je od strane Gučio Gučija, koji je počeo kao hotelski radnik u Parizu, uvijek neobično fasciniran kvalitetnim kožnim torbama koje je sa sobom nosila klijentela hotela u kojima je radio.

Zahvaljujući ovoj fascinaciji je i došao na ideju da razvije svoj biznis model, pa se tako zaputio u Firencu i tamo za vrijeme Drugog svjetskog rata osnovao svoju kompaniju. Njegovi sinovi su mu se pridružili kasnije i pomogli mu da proširi poslovanje na druge veće italijanske gradove, poput Rima i Milana.

Njegov logo je privukao dosta pažnje, kao u modnom svetu, tako i medju filmskim zvezdama koje su obožavale da poziraju sa njegovim torbama, što mu je otvorilo vrata ka američkom tržištu i otvaranju prve radnje u Njujorku, 1956. godine. Nakon smrti Gučija Milea, kompanija je prošla kroz dosta turbulentan krizni period, nakon čega im je dodjeljen Tom Ford kao kreativni direktor brenda, i sam renomiran dizajner, kako bi im pomogao da se povrate. Nakon toga, za Gucci više nije bilo zaustavljanja, pa se danas procjenjuje kao jedan od najvrendijih luksuznih modnih brendova na svijetu.

Gucci store on the street.

3. Dolce & Gabanna – klasni simbol širom svijeta

Dolce & Gabanna je relativno mlada kompanija u poredjenju sa mnogim drugim velikim imenima i luksuznim brendovima, što ih nije sprečilo da jako brzo postanju simbol klase i ukusa. Osnovana je 1985. od strane Domenika Dolčea i Stefana Gabane, koji su oblikovali brend i polako počeli da stiču popularnost.

U jednom momentu su se čak udružili sa kompanijom iz Japana koja je lansirala njihove kolekcije na američko tržište, što im je u nekom momentu otvorilo vrata ka američkoj ekonomiji. 1987. Dolce & Gabanna su pokrenuli kolekcije pletiva i dve zasebne linije luskuznog donjeg veša, čime su konačno dostiglili uspeh kome su težili. Njihove kreacije su postale ogroman hit medju holivudskim glumicama, a nošenje je njihovog brenda je postalo statusni simbol.

Nakon ovog uspeha, Dolce & Gabanna su počeli da prave i parfeme i tako proizveli neke od najljepših mirisa koji su samo doprinijeli ionako ogromnoj neto vrednosti brenda.

2. Burberry – mantil o kom sanja svaka žena

Burberry je sa nama duže od jednog veka, što ga čini jednim od najstarijih modnih brendova na svetu, pored Hermesa. Osnovan je od strane Tomasa Barberija 1856. godine, u Basingstoku, Engleska, nakon čega se polako proširio na Burberry London i Burberry Prorsum.

Njihove čuvene karirane jakne su medju prvim stvarima na koje pomislimo kad neko pomene Burberry, kao i na njihove luksuzne mantile, koji su isprva kreirani za vojsku, a potom su ubrzo postali popularni i medju civilima. Njima se čuveni dizajn toliko dopao da se i dan danas nalazi kao integralni deo svake kolekcije, na ovaj ili onaj način.

Burberry store logo.

Jedini i neponovljivi Alexander McQueen

Priča o fenomenu Aleksandra Mekvina počinje sa njegovim rodjendanom, 17. mart 1969. godine, London. Moda ga je privukla još u tinejdžerskim godinama, kada ga je ljubav prema dizajnu toliko povukla da je napustio srednju školu i krenuo na šegrtovanje sa Savile Row krojačima.


Pošto je radeći kao šegrt stekao tradicionalne krojačke veštine, to mu je omogućilo da predje na nešto više svojstveno njegovoj ličnosti i talentima, a to je bila izrada kostima. Deceniju kasnije, Mekvin postaje jedan od najuzornijih dizajnera svih vremena, a na tome pre svega treba da zahvali čuvenoj modnoj urednici i stilistkinji, Izabeli Blou. Naime, ona je bila toliko oduševljena njegovom debitantskom kolekcijom, da ju je istog trena otkupila u celosti, u želji da se nadalje bavi promocijom mladog dizajnera.


Ostalo je istorija. Aleksander Mekvin čak biva postavljen za kreativnog direktora dve čuvene modne kuće, >Givenchy i Gucci, stvarajući emotivne i šokantne kolekcije, koje su se uvek odlikovale vrhunskom izradom i kvalitetom. Nakon njegove privremene smrti 2010. godine, Sara Barton preuzima vodjstvo u modnoj kući, ostajući verna njegovoj viziji i nasljedju, sa kojom je i bila blisko upoznata kao njegova dugogodišnja saradnica.


Dakle, ovo je bila lista nekih od najpoznatijih i najlusuznijih modnih brendova na svetu, gde su spomenuti i modni kreatori glavni i odgovorni za njihov nastanak, kao i za njihovu kontinuiranu dominaciju i večiti inspiraciju u današnjem modnom svijetu, a najviše od svega, dizajn koji je uvek u službi ljepote.


>